کار در ایران

وضعیت کار در ایران

کار در ایران

وضعیت کار در ایران

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

س 

یکی از سوالاتی که برای کارجویان ( به ویژه کارجویان جدید فارغ‌التحصیل ) موجود هست این است که رزومه می بایست دربرگیرنده چه اطلاعاتی باشد . در پی خوا هیم رویت کرد یک رزومه حرفه‌ای بایستی مشتمل بر چه اطلاعاتی باشد . 


داده ها فردی در رزومه 

داده ها فردی معمولاً مشتمل بر اسم و اسم خانوادگی , نشانی , مورخ میلاد و شماره تماس ( گوشی تلفن اثبات و همراه ) می‌گردد . 


در قبل به دلیل رعایت مساله حرفه‌ای از افزودن عکس به رزومه دوری می‌کردند ( چون در صورت جانور بودن عکس , نپذیرفتن درخواست کارجو مبنی بر سن , جنسیت یا این که رنگ پوست آسان‌تر میگردد ) . به عنوان مثال در ایالات متحده و انگلیس معمولاً از عکس در رزومه به کارگیری نمیشود , البته در کشورهایی نظیر فرانسه , بلژیک و آلمان مشکلی از این بابت نیست . 


با این وجود , امروزه با توسعه وب و شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین , استعمال از عکس در رزومه به امری از روی میل تبدیل شده‌است . در حالتی‌که در رزومه خویش از عکس استعمال میکنید , عکس‌تان می بایست از کتف به بالا باشد و خوب تر است در آن لبخند بزنید . در مقاله دیگری در بلاگ کشور‌ایران تلنت , در رابطه بایدها و نبایدهای به کارگیری از عکس در رزومه توضیح داده‌ایم . 


تحصیلات 

شما در رزومه خویش بایستی به حرفه تحصیلی و دانشگاهی که در آن علم آموزی کرده‌اید , اشاره فرمائید . در حالتی که مدارک دیگری هم دارید خوب تر است آن ها را اسم ببرید . 


سابقه شغلی 

یکی نکات مهمی که در هنگام نوشتن سابقه شغلی می بایست رعایت فرمائید این است که از کلماتی به کارگیری نمائید که شما‌را فردی فعال معرفی نمایند . به عنوان مثال کلماتی نظیر برنامه‌ریزی , گسترش و هماهنگی می توانند شم نیکی به صاحب کار منتقل نمایند . 


هنگام نوشتن سابقه شغلی , تلاش نمائید بر روی فعالیت گروهی تمرکز فرمایید . چه بسا در صورتی‌که سوابق کاری‌تان مرتبط با عمل در رستوران یا این که کافی شاپ است خوب تر است به جای نوشتن کلمات کلیشه‌ای , از تجاربی که هنگام ارائه سرویس ها به مشتریان یا این که مدیر اعتراضات مشتریان بنویسید . 


همینطور اطلاعاتی مانند تعداد کارهای قبلی و کارفرمایان مهم است. 

  • سعید سعیدی