کار در ایران

وضعیت کار در ایران

کار در ایران

وضعیت کار در ایران

  • ۱
  • ۰

نان سخت کارمندی

س 

این زن بازنشسته می افزاید : در قبل کارکنان امنیت شغلی داشته و در دفتر کار خویش از احترام خاصی برخوردار بودند , چه بسا در حالتی که کارمندی در خانواده خلل مالی یا این که روحی داشت , مدیرش در توا‌ن توان نقص‌ او‌را حل می کرد البته امروزه مدیران دیگر به تامل مشکلات پرسنل نیستند و تنها می خواهند که کارشان رویه بیفتد . وی ادامه می دهد : متاسفانه شرایط کنونی در هر منزل چندین نفر عمل می کنند , اما گشوده نیز چرخ معاش صحیح نمی چرخد , در حالی که در قبلی کارکنان با حقوق و دستمزد اندکی که می‌گرفتند معاش خویش را به راحتی می گذراندند و چه بسا پس انداز نیز داشتند . این کارمند بازنشسته به طنز می گوید : در طول عصر حجر در صورتی برای دختری خواستگار کارمند می آمد مضاعف شادمان می شدند , البته امروزه در شرایطی که خواستگار کارمند باشد به وی طاقت فرسا دختر میدهند . 



این در حالی است که همسرش به در میان می آید و می گوید : در قبلی دستمزد کارمند متناسب با هزینه های و تورم بود اما حال حاضر با اعتنا به این که حقوق ها بالا رفته این میزان کفاف معاش پرسنل را نمی دهد , زیرا متناسب با تورم نیست . حسن خدارحمی بابیان مشکلات شغل کارمندی تیتر می کند : از جهاتی شغل آزاد خوبتر است زیرا آقا بالا رمز نداری و کسی به تو فرمان نمی دهد , اما کارکنان در اداره ها تحت ذره میان می باشند و نباید کوچک‌ترین تخطی از قوانین داشته باشند . این مساله کارکنان را اذیت مینماید . 



این کارمند بازنشسته در رابطه رابطه ها دربین پرسنل میگوید : متاسفانه ارتباط ها میان پرسنل به هیچ وجه عالی نیست , در قبل اشخاص با درس قرائت و نمایش دادن شایستگی و لیاقت خودشان ارتقاء پیدا می کردند , البته امروزه بعضا اشخاص با تحت آب زنی و نان بری پست و جایگاه می گیرند . وی خاطرنشان می کند : امروزه خیر صرفا برای کارکنان بها قائل نیستند و به مشکلاتشان رسیدگی نمی کنند , بلکه با بیان کردن یک دیده بی‌عمل مورد را فیصله می دهند . 



از وی در خصوص وام کارمندی سوال می پرسیم که نان در آوردن سخت است

  • ۹۷/۱۲/۱۹
  • سعید سعیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی