کار در ایران

وضعیت کار در ایران

کار در ایران

وضعیت کار در ایران

  • ۰
  • ۰

نرخ بالای مهاجرت به کانادا و آمریکای شمالی باعث شده این مناطق مستعد تنوع غذایی باشند. در این مقاله به طور مختصر به تنوع رژیم غذایی مردم کانادا اشاره خواهیم کرد.

تنوع فرهنگ غذایی در کانادا

همان‌طور که زبان مردم کانادا یکسان نیست، فرهنگ غذایی مردم این کشور نیز متفاوت است. به گونه ای که شما در مناطق فرانسوی زبان با غذاهای فرانسوی مواجه خواهید شد و در محله های چینی می توانید غذاهای محلی چینی میل کنید. جالب است بدانید که در محله هایی از  مونترال استان کبک و یا مناطقی از لس آنجلس با انبوهی از رستوران های ایرانی برخورد خواهید کرد، به هر حال تغذیه مردم آمریکای شمالی آمیخته ای از فرهنگ های مختلف است.

شهر نشینی و خوردن فست فود

شاید بهترین متخصصین علوم تغذیه در کانادا و آمریکا تحصیل کرده باشند و حاذق‌ترین پزشکان در این کشورها حضور داشته باشند،  اما متأسفانه فرهنگ غذایی خوردن فست فودهای چرب و پرکالری بر خوردن غذاهای خانگی غلبه دارد. در شهرهای بزرگی مانند تورنتو شما با کمی پیاده روی به فست فودهای زنجیره ای بزرگی نظیر مک دونالدز می رسید. جایی که اکثر مردم بعد از یک روز کاری سخت با خوردن یک همبرگر بزرگ، گرسنگی را بر طرف می کنند. به هر حال عده زیادی از مردم شهرهای بزرگ کانادا و آمریکا با مشکل اضافه وزن مواجه شده اند.

canada

غذاهای بومی و سالم مردم کانادا

کانادا سرزمین تنوع غذایی است بنابراین  برخی از غذاها با ارزش تغذیه ای بالا تنها در این کشور پخت می شود و مخصوص مردم کانادا است. یکی از این غذهای خوشمزه نان باناک است که معمولاً با عسل و یا مربا میل می شود. نان باباک با آرد گیاهی تهیه می‌گردد و بسیار خوش طعم و خوش عطر می باشد.

فست فودهای متفاوت در کانادا

به جز همبرگرهای چرب و معمول دنیا در کانادا می توانید فست فودهای متنوعی را امتحان کنید. مثلاً خوردن پوتاین لذت متفاوتی دارد. پوتاین از سیب زمینی سرخ شده همراه با پنیر خرد شده و عصاره گوشت تهیه می شود. فوت و فن تهیه این فست فود بیشتر در بین فرانسوی زبانان مونترال وجود دارد و خوشمزه ترین نوع آن را می توان در این شهر پیدا کرد.

شیرین جات متفاوت و خوشمزه مردم مونترال

دونات شیرینی محبوب بیشتر مردم دنیا است، اما انواع دونات مونترال با بقیه دونات ها فرق مهمی دارند، طعم و مزه این نوع دونات ها ویژه است و عموماً با فرمول مخصوصی پخت می شود.

در کانادا علی الخصوص در استان کبک به واسطه غلبه فرهنگ فرانسوی، غذاهای خوشمزه زیادی پیدا می شود. طعم های که هیچگاه فراموش نخواهند شد و  عده از مهاجران کانادا را به قصد تحصیل در کانادا علی الخصوص در رشته های مرتبط با آشپزی به دانشکده های معروف مونترال می کشاند. اگر شما هم فکر می کنید که می توانید با مهارت آشپزی در کانادا کسب درآمد کنید حتماً از طریق مهاجرت به کبک شانس خود را برای محک زدن توانایی‌تان امتحان کنید. به طور کلی کانادا و آمریکا مهد رشد استعدادهای هنری شما است.

منبع:

https://giahe-salamati.ir//مروری-بر-سلامت-و-تغذیه-در-کشور-های-آمریک/

  • ۹۸/۰۷/۲۸
  • سعید سعیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی